En el marc d’una societat que destaca la importància d’oferir a tots els alumnes les mateixes oportunitats d’aprenentatge, creixement personal i de qualitat de vida, ens trobem que aquells alumnes més vulnerables per les seves condicions físiques i de la salut i que requereixen atencions més específiques i desenvolupades per professionals amb un alt nivell de competència, són infants pràcticament invisibles per la societat que els envolta així com per la comunitat acadèmica que desenvolupa reflexions sobre les pràctiques educatives.Gràcies a iniciatives desenvolupades per les mateixes Institucions que els acull, les famílies dels mateixos alumnes i els professionals dedicats a la investigació sobre la comunicació augmentativa i alternativa i en especial els que han desenvolupat pràctiques orientades des del concepte de l’estimulació basal, que encara en seguim parlant i podem avançar desenvolupant iniciatives de millora que garanteixin el dret fonamental d’aquestes persones a l’educació. L’objectiu del present treball és contribuir a mostrar un camí cap a la consideració d’aquests infants com a persones amb dret a expressar-se i a ser considerada la seva veu tan rellevant com la de qualsevol altre infant que assisteix a l’escola. Pretenem incorporar les seves aportacions com a guia per ajudar als professionals a dissenyar un entorn escolar afavoridor d’aprenentatge i benestar.
La inclusió de la veu de l’alumnat amb pluridiscapacitat a l’entorn escolar
La inclusió de la veu de l’alumnat amb pluridiscapacitat a l’entorn escolar
Treball Final del Màster en Psicopedagogia Àmbit de millora de la pràctica educativa. Tutora: Sandra Gallardo Ramírez. Universitat Oberta de Catalunya. Juny 2019 Queremos agradecer a la autora Mº Victoria Pachón su generosidad al compartirlo. En la descarga en PDF se ha mantenido el formato original.